Woning verhuren in Haarlem?
Woning in Haarlem verhuren? De diensten van Hendriks Housing maken dit makkelijk! Wij zijn dé verhuurmakelaar van Haarlem, ook zijn we al jaren specialist op het gebied van beheer en verhuur.
Wij verhuren elk gewenste type huis of woning in Haarlem. Dit zjin vrijstaande woningen, appartementen, woningen voor gezinnen, rijtjes huis, of zelfs studio’s en losse kamers. De woningen die wij verhuren doen we op zowel korte als lange termijnen, de keuze is geheel aan u!
Een flexibele maar vooral perosonlijk benadering om langdurige relaties op te bouwen, dat is onze werkwijze. De specialisten van Hendriks Housing hebben een proactieve houding, een flexibele werkwijze en uitstekende dienstverlening voor een eersteklas service! Zo hanteren wij geen kantooruren en kunt u ook in het weekend of 's avonds een afspraak maken en bezichtigen. Dit is natuurlijk ideaal voor iedereen die tijdens kantooruren werkt!
Verhuurmakelaar Hendriks Housing kan al uw zorgen uit handen nemen als u uw woning in Haarlem wilt verhuren. Tijdens dit gesprek komen wij bij u langs en adviseren u kosteloos. U ontvangt een eerste offerte met opties voor het huren en beheren van de woningen. Tijdens dit adviestraject vertellen wij u wat u van ons als verhuurder kunt verwachten en krijgt u diverse informatie over de huurmarkt. Uiteraard heeft u de mogelijkheid om uw voorkeuren en uw wensen en behoeften kenbaar te maken. U weet precies wat u kunt verwachten.
Klinkt dit herkenbaar?
Uw woning verhuren in
Haarlem?
Verhuren aan betrouwbare huurders voor de hoogst haalbare marktconforme huurprijs?
Uw woning verhuren en laten beheren zonder gedoe?
Waarom verhuren via Hendriks Housing?
✅ Persoonlijk contact staat voorop
✅ Wij stellen de huurovereenkomst voor u op
✅ Wij zorgen voor de financiële afhandeling
✅ Proactieve en flexibele aanpak
✅ Ook bezichtigingen in de avond mogelijk
Wij vinden uw huurder in Haarlem!
Wij bezitten een marketingsysteem die we inzetten om onze huurwoningen te publiceren. Hierbij wordt uw woning op alle huurwoning websites van Nederland gezet en ook op de belangrijke internationale websites voor expats. Daarnaast trekken we de aandacht voor uw woning door middel van social media en een welgevulde mailinglijst. Uw woning wordt via deze weg getoond aan een grote groep relevante woningzoekende. We bezitten met ons brede netwerk een expertise, welke we graag met u delen om een huurder te vinden!
We hebben door de jaren heen veel duurzame relaties opgebouwd met een netwerk van internationale organisaties uit de Zaanstreek en de regio Haarlem. Uw huisvesting wordt rechtstreeks aan deze bedrijven verstrekt, maar ook aan ziekenhuizen, expats, universiteiten en andere gerelateerde organisaties.
Expats zijn goede huurders. Wegens hun goede inkomen zijn het veelal betrouwbare en respectvolle huurders die graag huren in een hoog segment huren. Aangezien buitenlandse huurders vaak tijdelijk verblijven in Nederland (vaak een paar jaar), zijn zij op zoek naar een gemeubileerde woning. Expats kunnen hierdoor de ideale huurder zijn voor uw woning in Haarlem!
Welke stappen doorlopen we in het verhuurtraject?
Alles begint met een eerste kennismaking. Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en om de woning te bekijken. Zo hebben wij een idee hoe de woning eruit ziet en hierin leggen wij graag alle stappen van het verhuurproces uit. Voor u is dit ook een geschikt moment om al uw vragen te stellen!
Voor ons is het van groot belang dat u op de hoogte bent van alle stappen tijdens het verhuurproces. Wij nemen al uw zorgen uit handen en daarbij vertellen wij u graag hoe wij te werk gaan. Ook zullen wij ons voorstel met betrekking tot de woning aan u toelichten.
Om de woningadvertentie op maat te maken mogen goede foto's niet ontbreken. Onze fotograaf komt op een geschikt moment langs bij de woning om prachtige foto's te maken. De foto's van de woning zijn de eerste indruk voor een huurder, erg belangrijk dus om de woning goed te fotograferen!
Een goede advertentie mag uiteraard ook niet ontbreken. De advertentie in combinatie met de foto's moet de potentiële nieuwe bewoners enthousiast maken. Ons verhuurteam stelt de advertentie op waarna in overleg met u nog eventuele toevoegingen of aanpassingen kunnen worden gedaan.
Nu alles gereed staat kunnen we de woning op de markt brengen. Uiteraard doen we dit via de bekende verhuurplatformen, onze eigen website en tal van kleinere aanbieders. Daarnaast gebruiken we ook verschillende social media platformen en delen wij de woning in ons uitgebreide netwerk van andere makelaars en expatbureaus. Op deze wijze zorgen wij ervoor dat de woning bij exact de juiste kandidaten terechtkomt,
Inmiddels hebben meerdere kandidaten zich aangemeld voor de woning. Wij bellen deze kandidaten voor een eerste telefonische kennismaking en het inplannen van de bezichtiging. Tijdens de bezichtigingen begeleiden wij de kandidaten individueel en zorgen wij voor de juiste informatie over de woning. Na de bezichtiging versturen wij alle kandidaten een mail met ''what to do for the next steps''.
Nadat de bezichtigingen zijn geweest ontvangen wij de huurvoorstellen en de gevraagde documenten van de kandidaten. Wij vragen potentiële huurders ons uitgebreide (financiële) informatie te sturen. Daarnaast zetten wij onze eigen screeningtools in zodat we een goed compleet beeld hebben van de kandidaten. Wij beoordelen deze informatie en bespreken onze bevindingen uitgebreid met jou als verhuurder.
Nu wij een mooie match hebben gevonden tussen uw woning en de nieuwe bewoner kunnen wij het huurcontract gaan opstellen. Wij zijn op de hoogte van de ins en outs en de laatste ontwikkelingen op het gebied van huurrecht. Wij zullen de juiste contractvorm in concept opstellen, welke wij gezamelijk met u zullen doorlopen om alles stapsgewijs uit te leggen. Daarna delen wij deze met de nieuwe bewoner om vervolgens tot (digitale) ondertekening over te gaan.
Nadat het contract door u en de nieuwe bewoner is ondertekend is het tijd voor de check-in en de sleuteloverdracht. Tijdens de check-in inspecteren we de woning en leggen we dit vast met foto's en maken we een check-in rapport op met onder andere de meterstanden. Na ontvangst van de huur en de borg kan de sleuteloverdracht plaatsvinden. Tijd voor (Hendriks Housing) champagne!
Wij staan voor persoonlijk contact en langdurige relaties. Wij bieden ook administratief, financieel en technisch beheer aan. Kiest u voor deze optie dan zijn wij te aller tijde het aanspreekpunt voor de huurders, u wordt in dit proces volledig ontzorgt. Mocht u niet voor het beheer kiezen zijn wij uiteraard voor u ook altijd bereikbaar voor vragen en helpen wij u graag met het verhuren van andere woningen.
Wat vinden de klanten van ons?
Uw woning verhuren in Haarlem?
Wij bieden de volgende drie mogelijkheden aan
Verhuur
Ideaal voor
- Huiseigenaren die zelf geen huurders willen zoeken.
Deze dienst
- Zorgt voor alle werkzaamheden m.b.t. het verhuren van uw woning(en).
Verhuur & beheer
Ideaal voor
- Huiseigenaren die volledig ontzorgd willen worden .
Deze dienst
- Alle werkzaamheden m.b.t. de verhuur en het beheer van uw woning(en).
Beheer
Ideaal voor
- Huiseigenaren die zelf al een huurder hebben gevonden.
Deze dienst
- Alle werkzaamheden m.b.t. het beheer van uw woning(en).
Hierbij zullen wij alle werkzaamheden voor u uit handen nemen tijdens het gehele verhuurproces. De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- commerciële advisering over de verhuur van de woning
- fotografie van de woonruimte
- advertentie opmaken
- presenteren en aanbieden van de woning op verschillende verhuur websites en aan ons netwerk
- bezichtigingen inplannen en begeleiden
- creditcheck van de kandidaten
- huurovereenkomst opmaken
- sleuteloverdracht en check-in
Uiteraard is alles bespreekbaar en is maatwerk ook mogelijk.
Hierbij zullen wij alle werkzaamheden voor u uit handen nemen tijdens het gehele verhuur- en beheerproces. De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Verhuurproces
- commerciële advisering over de verhuur van de woning
- fotografie van de woonruimte
- advertentie opmaken
- presenteren en aanbieden van de woning op verschillende verhuur websites en aan ons netwerk
- bezichtigingen inplannen en begeleiden
- creditcheck van de kandidaten
- huurovereenkomst opmaken
- sleuteloverdracht en check-in
Beheerproces
- aanleggen en bijhouden van een verhuuradministratie
- factureren en incasseren van de huur
- huurafrekening overmaken aan de verhuurder
- doorvoeren van de jaarlijkse huurprijsindexering
- beheren van de borgsom
- eerste aanspreekpunt voor de huurders bij vragen, klachten en storingen
- bemiddeling bij vragen, klachten en storingen
- verstrekken van onderhoud en reparatieopdrachten
- inspectie van de woonruimte bij verhuurmutaties
Uiteraard is alles bespreekbaar en is maatwerk ook mogelijk.
Hierbij zullen wij alle werkzaamheden voor u uit handen nemen gedurende het beheerproces. Het beheerproces bestaat uit administratief, financieel en technisch beheer. De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- aanleggen en bijhouden van een verhuuradministratie
- factureren en incasseren van de huur
- huurafrekening overmaken aan de verhuurder
- doorvoeren van de jaarlijkse huurprijsindexering
- beheren van de borgsom
- eerste aanspreekpunt voor de huurders bij vragen, klachten en storingen
- bemiddeling bij vragen, klachten en storingen
- verstrekken van onderhoud en reparatieopdrachten
- inspectie van de woonruimte bij verhuurmutaties
Uiteraard is alles bespreekbaar en is maatwerk ook mogelijk.